Szanowni Państwo,

już 10 listopada 2024 r. obowiązywać zacznie ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo Komunikacji Elektronicznej.

Nowe przepisy zastąpią w całości Prawo telekomunikacyjne oraz wpływają na zasady świadczenia przez nas usług. Konieczne jest zatem wprowadzenie zmian w  zawartej umowie i w załączonym do niej regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych.

Zmiany, które musimy wprowadzić dotyczą między innymi: 1) zmiany umowy oraz trybu dokonywania zmian, 2) zasad ograniczania i zawieszania świadczenia usług, a także rozwiązania umowy w przypadku, gdy dochodzi do opóźnienia w płatnościach.

ZMIANY DOTYCZĄCE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH

  1. W par. 3 ust. 7 Umowy uchylamy wyłączenie obowiązku corocznego informowania Państwa o najkorzystniejszych pakietach taryfowych w przypadku braku zgody marketingowej.

Oznacza to, że od tej pory, po automatycznym przedłużeniu Umowy na czas nieokreślony, będziemy Państwa informować co najmniej raz w roku o najkorzystniejszych oferowanych przez nas pakietach taryfowych, bez względu na wyrażenie lub brak wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji marketingowych. Obowiązek informacyjny został nałożony przepisami prawa.

  1. W par. 4 ust. 2 pkt 6-8 Umowy zmieniamy dotychczasowe regulacje dotyczące jednostronnej zmiany warunków Umowy, które otrzymają następujące brzmienie:
  • konieczność wprowadzenia zmiany wynika z decyzji Prezesa UKE;
  • proponowane zmiany są wyłącznie korzystne dla Abonenta, w tym spowodują obniżenie ceny za Usługi;
  • zmiany mają wyłącznie charakter administracyjny i nie pociągają za sobą negatywnych skutków dla Abonenta.
  1. Dokonujemy jednocześnie modyfikacji 4 ust. 4 Umowy, określając procedurę zmiany w sytuacji, gdy ziści się jedna z przesłanek wskazanych w par. 4 ust. 2 pkt 1 lub pkt 4 Umowy bądź w par. 4 ust. 2 pkt 5-8 Umowy.

Wówczas, jeżeli z powodów wskazanych w wyżej wymienionych przepisach Umowy konieczne będzie wprowadzenie zmian, podamy ich treść do publicznej wiadomości przez publikację na naszej stronie internetowej, z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem ich w życie. Okres ten może być krótszy, jeśli publikacja aktu prawnego, z którego wyniknie konieczność wprowadzenia zmian nastąpi z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed jego wejściem w życie lub okres taki wyniknie z decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, przy czym nie będzie on krótszy niż do dnia wejścia w życie tych zmian.

Niezwłocznie po publikacji treści zmian na naszej stronie internetowej:

  1. doręczymy Państwu na trwałym nośniku informacje opublikowane na naszej stronie internetowej;
  2. poinformujemy Państwa na trwałym nośniku o prawie do wypowiedzenia Umowy w przypadku braku akceptacji zmian i wiążącą się z tym koniecznością zapłaty na naszą rzecz proporcjonalnego zwrotu wartości udzielonych ulg pozostałych do końca obowiązywania Umowy, przy czym termin na realizację tego prawa nie będzie krótszy niż do dnia wejścia tych zmian w życie.
  3. Jeżeli natomiast zaistnieje jedna z przesłanek wskazanych w par. 4 ust. 2 pkt 2 lub w pkt 3 Umowy, wówczas wprowadzamy inną procedurę, która tworzy nową treść par. 4 ust. 5 Umowy o następującym brzmieniu:

W razie ziszczenia się przesłanek wskazanych w § 4 ust. 2 pkt 2 lub pkt 3 Umowy Dostawca usług doręcza Abonentowi treść proponowanych zmian na Trwałym nośniku, w postaci odpowiadającej formie, w jakiej zawarta została Umowa, chyba że Abonent złoży żądanie dostarczania takiej treści za pośrednictwem Panelu, adresu e-mail lub adresu korespondencyjnego. Treść proponowanej zmiany jest jednocześnie podawana do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Dostawy usług. Treść proponowanych zmian jest komunikowana Abonentowi z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie, Abonent zostanie poinformowany o prawie do wypowiedzenia Umowy – do dnia wprowadzenia zmian w życie – w przypadku braku akceptacji zmian i o braku możliwości żądania przez Dostawcę usług proporcjonalnego zwrotu wartości udzielonych ulg, jeśli Umowa została zawarta na warunkach promocyjnych, z przyznaną ulgą.

  1. 5 ust. 4 pkt 1) Umowy, regulujący przyczyny zawieszenia świadczenia usług oraz rozwiązania Umowy, modyfikujemy w ten sposób, że otrzymuje on brzmienie:
  • zalega z zapłatą jakiejkolwiek opłaty przewidzianej Cennikiem, Regulaminem, Umową, o ile przeprowadzono procedurę opisaną w § 5 ust. 13 Umowy

Procedurę windykacyjną oraz zasady rozwiązania Umowy z przyczyn związanych z zaległościami płatniczymi regulujemy w nowym § 5 ust. 13 Umowy, który opisujemy poniżej.

W par. 5 ust. 4 pkt 4) Umowy znosimy natomiast ograniczenie w zakresie udostępnienia bez naszej zgody Usług innym użytkownikom końcowym za pośrednictwem lokalnej sieci radiowej.

  1. W par. 5 ust. 11 dodaliśmy dodatkowy kanał komunikacji, którym potwierdzimy Państwu złożenie wypowiedzenia Umowy.

W przypadku, gdy wypowiecie nam Państwo Umowę w formie dokumentowej, będziemy mieli prawo do potwierdzenia złożenia tego oświadczenia także poprzez wysłanie Państwu wiadomości na adres poczty elektronicznej wskazany do kontaktu i jednocześnie widniejący w Umowie podlegającej wypowiedzeniu, o ile taki adres nam podano.

  1. W par. 5 Umowy dodaliśmy ust. 13, w którym opisujemy procedurę windykacji należności i ewentualne zawieszenie świadczenia Usług oraz rozwiązanie Umowy z powodu braku płatności.

Gdy Abonent opóźnia się z płatnością – w pierwszej kolejności – Dostawca usług wysyła do Abonenta wraz z wezwaniem do zapłaty powiadomienie o zamiarze ograniczenia świadczenia Usługi. W  przypadku braku uregulowania należności, ograniczenie świadczenia Usługi nastąpi w terminie 7 dni od doręczenia powiadomienia.

W przypadku dalszego braku uregulowania należności, Abonent otrzyma kolejne wezwanie do uiszczenia zaległości w wyznaczonym terminie. Jednocześnie zostanie on powiadomiony o zamiarze zawieszenia świadczenia Usług, w przypadku braku uregulowania należności w terminie 3 dni od otrzymania powiadomienia. Powiadomienie zostanie wysłane nie wcześniej niż po upływie 7 dni od dnia ograniczenia świadczenia Usługi.

W razie upływu 7 dni od dnia zawieszenia świadczenia Usługi i dalszego braku uregulowania należności, Abonent zostanie powiadomiony o zamiarze wypowiedzenia mu Umowy, a następnie – w razie nieskuteczności wezwania  pomimo wyznaczonego dodatkowego terminu 7 dni – Dostawca usług rozwiąże z Abonentem Umowę, jeśli płatność mimo wszystko nie zostanie wykonana.

Powiadomienia w toku opisanej powyżej procedury windykacyjnej będą doręczane na wskazany do kontaktu adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej.

W przypadku uregulowania zaległych opłat, Dostawca wznowi świadczenie ograniczonych lub zawieszonych Usług nie później niż w terminie 3 dni od otrzymania zaległych opłat.

W przypadku uporczywego opóźniania się przez Abonenta z zapłatą za Usługi, gdy nie ureguluje on zaległych należności w terminie 14 dni od dnia doręczenia powiadomienia o zamiarze zawieszenia świadczenia Usług, będziemy mogli od razu zawiesić świadczenie Usług (pomijając etap ograniczenia w świadczeniu Usług).

ZMIANY DOTYCZĄCE REGULAMINU ŚWIADCZENIA USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH

  1. W par. 8 ust. 14 zmodyfikowaliśmy procedurę zmiany dostawcy Usługi z zachowaniem ciągłości świadczenia Usługi telefonii.

Przeniesienie numeru telefonicznego, o którym mowa w ust. 11 następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od uzgodnionego z Abonentem dnia rozpoczęcia świadczenia usługi przez nowego dostawcę usługi komunikacji elektronicznej z przeniesieniem przydzielonego numeru. Termin rozpoczęcia świadczenia usługi przez nowego dostawcę powinien być zgodny z terminem rozwiązania umowy z Dostawcą usług.

W przypadku, gdy do zmiany tej nie doszło w  terminie, o którym mowa powyżej, zobowiązani będziemy do wznowienia i kontynuowania świadczenia Usługi telefonii na dotychczasowych warunkach do czasu przeniesienia numeru. Wznowienie następuje w terminie takim, aby utrata dostępu do usługi nie przekroczyła 1 dnia roboczego. Wobec powyższego, wówczas (1) wypowiedzenie umowy z Dostawcą usług staje się bezskuteczne, natomiast dotychczasowa Umowa w zakresie Usługi telefonii jest kontynuowana, jeżeli nie złożą Państwo odmiennego oświadczenia, tj. nie wyrażą woli zakończenia dotychczasowej Umowy, zaś (2) umowę z nowym dostawcą usługi uważa się za niezawartą.

  1. W par. 9 ust. 5 zmodyfikowaliśmy procedurę zmiany dostawcy usług z zachowaniem ciągłości świadczenia Usługi dostępu do Internetu. Po zdaniu pierwszym, które zachowuje swoja aktualność, dodajemy kolejne postanowienia, o treści jak poniżej.

Żądając zmiany dostawcy  Usługi internetowej, Abonent może rozwiązać Umowę bez zachowania terminów wypowiedzenia. W takim wypadku jest jednak zobowiązany do uiszczenia Dostawcy usług opłaty abonamentowej w wysokości nieprzekraczającej opłaty za okres wypowiedzenia, nie wyższej jednak niż opłata za jeden Okres Rozliczeniowy, powiększonej o roszczenie związane z ulgą przyznaną Abonentowi, obliczoną proporcjonalnie do czasu pozostającego do zakończenia trwania Umowy (w przypadku Umowy zawartej na warunkach promocyjnych).

W przypadku, gdy wyraziliście Państwo wolę skorzystania z prawa do zachowania ciągłości świadczenia Usługi internetowej przy zmianie dostawcy, a do zmiany tej nie doszło w terminie 30 dni od ustalonego z nowym dostawcą dnia rozpoczęcia świadczenia usługi, wniosek o zmianę dostawcy oraz związane z nią czynności uważa się za niebyłe. Wobec powyższego, wówczas (1) wypowiedzenie Umowy z Dostawcą usług staje się bezskuteczne, natomiast dotychczasowa Umowa jest kontynuowana, jeżeli nie złożą Państwo odmiennego oświadczenia, tj. nie wyrażą woli zakończenia Umowy, zaś (2) umowę z nowym dostawcą usługi dostępu do Internetu uważa się za niezawartą.

  1. W par. 9 ust. 9 skróciliśmy także do 6 miesięcy okres, w którym będziemy zapewniać nieodpłatny dostęp do poczty elektronicznej po rozwiązaniu Umowy.
  2. W par. 14 modyfikujemy treść ust. 4 pkt 2), który reguluje uprawnienia dotyczące odszkodowania w przypadku niezachowania ciągłości usług w przypadku zmiany dostawcy Usługi telefonii. Przepis ten będzie miał następujące brzmienie:

Jeżeli nie dotrzymano terminu na przeniesienie numeru, o którym mowa w § 8 ust. 14 Regulaminu, Abonentowi przysługuje jednorazowe odszkodowanie za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia, w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych liczonej według Rachunków za Usługi telefonii z ostatnich 3 Okresów Rozliczeniowych, chyba że brak możliwości realizacji przeniesienia numeru nastąpił z przyczyn leżących po stronie systemu teleinformatycznego służącego do wymiany komunikatów między operatorami.

  1. W par. 14 ust. 4 pkt. 3 wprowadziliśmy zmiany w zakresie odszkodowania w przypadku niezachowania ciągłości usług w przypadku zmiany dostawcy Usługi dostępu do Internetu. Przepis ten będzie miał następujące brzmienie:

Jeżeli nie doszło do zmiany dostawcy Usługi internetowej w terminie, o którym mowa w §9 ust. 6 Regulaminu, Abonentowi przysługuje jednorazowe odszkodowanie od nowego dostawcy usług za każdy dzień opóźnienia w wysokości ¼ sumy miesięcznych opłat abonamentowych  za Usługę internetową, liczonych według rachunków z ostatnich trzech Okresów Rozliczeniowych, chyba że opóźnienie nie przekroczyło 1 dnia roboczego lub brak możliwości realizacji nastąpił z przyczyn leżących po stronie systemu teleinformatycznego służącego do wymiany komunikatów między operatorami.

  1. W par. 15 ust. 3 regulującym obowiązki i odpowiedzialność Abonenta znieśliśmy ograniczenia w zakresie udostępnienia bez naszej zgody Usług internetowych innym użytkownikom końcowym za pośrednictwem lokalnej sieci radiowej.

JAKIE DZIAŁANIA MOŻECIE PAŃSTWO PODJĄĆ?

Co najważniejsze: zmiany w prawie oraz wynikające z tego konieczne zmiany w treści dokumentów (umowy i regulaminu) nie mają odzwierciedlenia w zmianie ceny oraz na parametry świadczonych przez Art-Com usług. Nie musicie Państwo także podpisywać, ani odsyłać nam zaakceptowanych zmian.

Liczymy na Państwa wyrozumiałość. Jednakże w przypadku braku akceptacji powyższych zmian macie Państwo prawo wypowiedzieć swoją umowę. Decyzję mogą Państwo podjąć najpóźniej do 10.11.2024 r.

W przypadku umów na czas określony, ewentualnie złożone wypowiedzenie wiązać się będzie  z koniecznością uiszczenia przez Państwa na rzecz Art-Com przyznanej Państwu – przy zawieraniu Umowy – ulgi, pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania.

Dziękujemy za korzystanie z naszych usług!